Виховний захід «Азбука дорожнього руху»

Виховний захід «Азбука дорожнього руху»

     Мета:продовжувати ознайомлення учнів з дорожніми знаками та їхніми групами, місцем встановлення; розвивати увагу, спостережливість, уміння орієнтуватися на вулицях міста за допомогою дорожніх знаків, мову, логічне мислення, пам'ять; виховувати о6ережність, культуру поведінки на вулицях міста та на околицях.

     Обладнання: ілюстрації дорожніх знаків, схеми «Правила дорожнього руху», малюнки учнів.

Хід виховної години:

І Вступна частина

Оголошення теми і мети заняття
– Всім відомо, що найдорожчий скарб людини– це її власне життя i здоров'я. Необережність на вулиці часто призводить до втрати не тiльки здоров'я, а й навіть життя. Тому вciм потрібно дотримуватися певних правил дорожнього руху.
– А зараз уважно послухайте вірш «Азбука міста» і спробуйте здогадатися якою ж буде тема нашого сьогоднішнього заняття.
Азбука міста

Місто, в якому ми з тобою живем,
Можна по праву зрівняти з букварем.
Азбука вулиць, розкрившись для нас
Місто уроки дає повсякчас.
Ось вона, азбука – треба всю знать, –
Вздовж тротуару, глянь, знакистоять.
Азбуку міста завчи до ладу,
Щоб не потрапити раптом в біду!

– Отже, діти, як ви здогадалися, сьогодні ми будемо говорити про дорожні знаки i про правила дорожнього руху.

ІІ. Основна частина

1.Розповідь про дорожні знаки, світлофор.

– Коли на вулицях міста почали їздити автобуси, автомобілі, трамваї, тролейбуси, вулицям потрібно було дати мову. На цій дорожній мові з водіями та пішоходами "розмовляють" вулиці усіх країн світу.

Коли люди навчиться читати, їй показують букви. З букв будуються слова, із слів – речення. У дорожній мові також є букви– знаки. Але їх не потрібно складати в слова. Один знак означає цілу фразу– дорожній сигнал. Цi сигнали бувають різні. Одні попереджають водія про не6езпеку. Інші– забороняють рух. Є знаки за допомогою яких можна дізнатися, де можна отримати якусь послугу та інші.

– Дорожніх знаків є дуже багато і кожен з них має своє значення. Дорожні знаки є добрими друзями для водіїв і пішоходів. Вони допомагають нам орієнтуватися на дорозі, правильно переходити дорогу тощо.

– Перейти з однієї вулиці на іншу не просто. У цьому випадку можуть допомагти три сигнали світлофора.

Світлофор три ока має.
Ось червоне треба знати,
Йти не можна, слід чекати.
Жовте світить … не хвилюйся
Роздивися, приготуйся.
А зелене – вирушай, та дивись, не поспішай.
Не біжи, спокійно йди, будь уважним, як завжди.

– Які три сигнали має світлофор? (Червоний, жовтий, зелений).
– Який сигнал світлофора забороняє рух пішоходів? (Червоний).
– Чи можна починати переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора? Чому? (Ні. Тому що потрібно приготуватися до переходу).
– На який сигнал світлофора потрібно переходити дорогу? (Зелений).
– Діти, а яка тварина втекла з зоопарку, щоб увесь день лежати на дорозі і допомагати нам її переходити? (Зебра). 
Отже, дорогу можна переходити по зебрі. Коло зебри встановлюють спеціальний дорожній знак, який повідомляє нам, що в даному місці можна безпечно перейти дорогу.
– А як потрібно правильно переходити дорогу, якщо немає ні світлофора, ні пішохідного переходу? (Зупинитися на краю тротуару, подивитися ліворуч, якщо є машини ліворуч, то залишатися на місці, якщо машин ліворуч немає, йти до середини вулиці, подивитися праворуч, якщо є машини праворуч, то залишаємося на місці, якщо машин немає то переходимо на протилежну сторону вулиці).

2. Гра «Дорожні знаки»

– Дiти, послухайте невеличкі віршики про дорожні знаки, відгадайте який це знак i пoкaжiть його.

1). Подивись, ось перед нами –
Знак трикутний з дітлахами,
Знак цей, брате, застережний,
Треба бути обережним! (Дiти)

2).Переходити нам слід,
Тільки там, де перехід.
А доріжку пішохідну,
Наче зебру, добре видно.
(Пішохідний перехід)

3). І автобус на зупинку
На одну прибув хвилинку.
Є закон, а не порада –
Він стоїть, і ти постій.
Ані спереду, ні ззаду,
Обійти його не смій!
(Місце зупинки автобуса)

4). Он заправка. І машина
Вип’є з три відра бензину.
Поможи ж ти бак налити,
Якщо хоче вона пити. 
(Автозаправка) 

5). Ось великеперехрестя,
Ген за ним до школивхід.
Ось подивись, тут для пішоходів
Є підземний перехід.
(Підземний пішохідний перехід)

3. Вікторина

– Діти, дайте відповіді на мої запитання.

1. Людина, яка їде у транспорті? (Пасажир)
2. Людина, яка іде по тротуару? (Пішохід)
3. У заміській зоні, де немає тротуару, як потрібно рухатися пішоходу? (Назустріч транспорту)
4. Пристрій для регулювання руху транспорту i пішоходів. (Світлофор)
5. Де можна переходити дорогу? (Де є зебра, світлофор, пішохідний перехід)

ІІІ Підведення підсумків

– За допомогою чого здійснюється регулювання дорожнього руху? (За допомогою правил дорожнього руху і дорожніх знаків).
– Яку роль відіграють дорожні знаки в житті людини? (Дорожні знаки є добрими друзями для водіїв і пішоходів. Вони допомагають нам орієнтуватися на дорозі, правильно переходити дорогу тощо.
– Навіщо нам потрібно вивчати правила дорожнього руху?

Немає коментарів:

Дописати коментар