Збережемо довкілля разом



Екологічний турнір«Збережемо довкілля разом»

Мета:навчити дітей встановлювати зв'язок між природніми об’єктами, ознайомити учнів з особливостями поведінки тварин і птахів,поповнити знання загадками, прислів’ями про птахів і тварин;розвивати естетичне знання навколишнього, уяву, мислення;; виховувати бережливе, господарське ставлення до природи, бажання зберегти нашу планету від екологічних лих, охороняти й примножувати її багатства і красу.
Обладнання: пам’ятки, конверти з прислів’ями, малюнки учнів.

Хід виховної години

І.Вступна частина

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Вихователь:
Добрий день, діти! Прочитайте девіз «Рибі – вода, птиці – повітря, звірю – ліси, степи, гори. А людині потрібна Батьківщина. І охороняти природу – значить охороняти Батьківщину» (М. Пришвін).
- Як ви думаєте, про що буде мова сьогодні на занятті?

ІІ. Оголошення теми і мети заняття

- Сьогодні наше заняття носить пізнавальний характер. Вас чекає екологічний турнір «Збережемо довкілля разом».

ІІІ. Основна частина

1. Розповідь вихователя.
Вихователь:Згадаємо з вами.Сонце, вітер, гори, ліси, моря, птахи, риби – все це .... (природа).Це наше благо, наше багатство, наше здоров'я.
Людина тісно пов'язана з природою. Адже говорять, що й людиною вона стала тоді, коли побачила різнобарв'я природи, коли почула спів жайворонка, тьохкання солов'я, коли відчула запахи квітів, а серед буйноцвіття дерев почула музику березового гаю.
- Що ми відносимо до живої природи? (Відповіді дітей).
- Здавна люди вірили в богів – покровителів усього живого на Землі. Такою покровителькою рослин уважали богиню Флору, а покровителькою тварин – богиню Фауну. Тому рослинний світ називають флорою, а тваринний – фауною.
Булив матінки–Природи дві донечки такої вроди. Хто їх побачив хоч на мить, не зміг забути й розлюбити. Голубооку звали Флора, у неї очі, наче зорі.Завжди замріяна, тендітна, ласкава, ніжна і привітна. А Фауна – швидка, як вітер, могла за птахами летіти. І за оленями стрибати та з білочками пустувати. Обидві світ живий любили, відтак його боготворили. Тож вирішила мудра мати в придане їм подарунки дати: Мрійливій Флорі – світ рослин, а Фауні швидкій – тваринний.
Живуть в легендах і понині всього живого дві богині.
2. Командна гра
- Сьогодні ми поділимося на команди і трішечки позмагаємося та побачимо, хто ж з вас краще вивчає наше довкілля.
Представлення команд та журі.

I команда – «Флора»
II команда – «Фауна»

1 тур «Екологічна вікторина»

«Флора»

1.Якого птаха називають лікарем лісу? (Дятел)
2.Яке дерево не скидає листя? (Ялина)

3.Де в рослини утворюються поживні речовини? (В листках)
3.Який лісовий мешканець сушить гриби на деревах ? (Білка)
4.Чому мурахи ввечері поспішають додому ? (Закриються ходи) Чому?

5.Яка пташка за день з'їдає більше, ніж важить сама? (Синиця)
«Фауна»
6. Який птах витримує температуру до мінус 110 градусів С? (Гусак)
7. У кого з птахів найдовший дьоб? (У лелеки до 19 см)

8. Який птах літає найшвидше? (Сокіл-сапсан до 300км/год)
9. Який птах має найдовший язик? (Дятел 14 см)
10. Які пташки занесені до Червоної книги України? (Лелека чорний, журавель сірий, дрофа, сич, стрепет, орлан-білохвіст, сокіл-сапсан)
Пропоную членам журі підвести підсумок І туру.

2 тур «Склади прислів’я чи приказку»

(Команди отримують конверти з розрізаними прислів’ями та приказками)

«Флора»

Ліс і вода – / брат і сестра.

Зрубали дерево – / прощайте птахи.

Ліс – /наше багатство.

«Фауна»

Рослини – /це окраса землі.

Бережеш дерево –/ бережеш життя.

Де звіру живеться - / там він і ведеться.

А ЗАРАЗ ДЛЯ ВСІХ ПРИСУТНІХ АКТИВНИЙ ВІДПОЧИНОК
ІV.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА – ТРЕНІНГ
1.Якщо ви не смітите на вулиці – почухайте собі носик.
2.Якщо ви не смітите на вулиці – підстрибніть 3 рази.
3. Якщо ви не спалюєте сміття у дворі – сплесніть 3 рази в долоні.
4.Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки – погладьте себе по голівці.
5.Чи ви розмовляєте з батьками про екологічні проблеми нашого міста ?
Якщо так – підніміть дві руки.
6. Чи болить у вас душа , коли бачите зламану гілку або молоде деревце? Якщо так – покладіть руку на серце.
7. Якщо хочете дружити , бути в злагоді з природою, то потисніть один одному руки.
3 тур «Ким або чим буде?»
- Команда «Флора » , питання до вас.
1. Яйце (крокодилом, черепахою, пташкою, мурашкою, яєчнею).

2. Курча (півнем, куркою).

3. Хлопчик (татусем, братом, дідусем).

4. Жолудь (дубом, пеньком, їжею).

5. Насінина (квіткою, огірком, деревом…)

6. Залізо (чайником, машиною, лопатою…)

7. Вода (явором, снігом, паром, громом…)

Вихователь: Звертаюсь до команди «Фауна».

1. Пташки – яйцем.

2. Риба – ікринкою.

3. Жаба – пуголовком.

4. Корова – телям.

5. Дерево – насінинкою.

6. Метелик – гусеницею.

7. Хліб – борошном.

- Просимо журі підвести підсумки.

4 тур «Дидактична гра так/ні»(для капітанів)

Капітани по черзі повинні давати відповіді на запитання: так чи ні.

1. Хто співає день при дні «Віть – віть, тьох - тьох» - ворона? (Ні)

2. Хто має довгі задні ноги? Мабуть ? Так? (Ні)

3. Хто смокче лапу уві сні? Лиска? (Ні)

4. Чи відлітають в теплі краї шпаки, лелеки, журавлі? (Так)

5. Хто їсть шкідливих комах? Звичайно птах. (Так)

6. Коли борониться їжак,колючим стане? (Так)

7. Чи виросте в снігу буряк? Звичайно. (Ні)

8. В дні сонячні, весняні сніжок розтане певно? (Так)

9. Чи виростають на ялинці яблука, бублики, гостинці? (Ні)

10. Якщо не їстиме три дні верблюд, ходити зможе? (Так)

Вихователь: - Молодці. Наше шановне журі, просимо підвести підсумки

ІV туру та всього турніру взагалі.

V.Підведення підсумків

Нагородження команди – переможниці.

Вихователь: А зараз послухаємо учнів, які розкажуть про те, як же треба ставитися до природи, дбати про її збереження, щоб наша планета Земля ніколи не зазнала екологічного лиха.

1 учень.

Кожного дня і кожну хвилинку
оберігаймо всяку звіринку.
Тільки добра їм треба бажати
І намагатись не ображати.

2 учень.

Полюбімо природу палко,
Не топчімо ногами фіалку,
Зупинімось – останній є шанс.
Ця планета не тільки для нас.

3 учень .

Вміймо природу любити,
Кожній стеблинці радіти,
В парку, у лісі, над яром.
Цвіту не вирвім задаром,
Гілки не втнім для забави,
Оберігаймо ж усюди
Шлях і стежину у гаю –
Все це окрасою буде
Нашого рідного краю.

4 учень .

Природа нам – як рідний дім,
Вона усім, як мати.
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба дбати.
В природу із добром іди,
Вона ж тобі, як мати.
Й пташки на різні голоси
Співатимуть для тебе.
5 учень.

І в краплях срібної роси
Побачиш чисте небо.
Й віддячить за добро тобі
Земля теплом родинним.
Люби і бережи її,
будь гідним її сином !

Вихователь: Вмійте природу любити,
Вам у походи ходити
І мандрувать, любі діти.
Вмійте ж природу любити,
Кожній стеблинці радіти.
В полі, у лісі, над яром –
Квіти, дерева і трави.
Цвіту не вирви задаром,
Гілки не втни для забави.
Оберіайте повсюди
Шлях і стежиночку в гаї.
Все це окрасою буде
Нашого рідного краю.

-І на згадку про наш екологічний турнір пам’ятки «Знай, люби, бережи»

Пам'ятка
• Не ламай гілки дерев і кущів.
• Не руйнуй мурашники.
• Не рви квітів – вони потрібні рослинам.
• Не руйнуй пташині гнізда.
• Не можна виливати горючі речовини і запалювати їх у лісі. Це може призвести до пожежі.
• Не можна палити вогонь в лісі.

V.Заключна частина

Вихователь:- Ось і підійшов до кінця наш турнір. Ви були активними учасниками , правильно відповідали на запитання. І ми звертаємось до вас з проханням.

Бережімо ріки,
Бережімо води.
Як матусю рідну,
Бережім природу!
Творіть добро, любіть Землю – матінку, і вона відповість вам любов’ю і щедрістю, то й будуть на нашій Землі мир і злагода.












































Немає коментарів:

Дописати коментар