Харчування і наше здоров’я

Година спілкування

«Харчування і наше здоров’я»

Мета: ознайомити учнів з основними правилами харчування, пояснити значення харчування для здоров’я людини, вчити розпізнавати корисні та шкідливі продукти та напої, формувати здоров’язбережувальну компетентність; розвивати мовлення, пам'ять, увагу, мислення дітей, вміння спостерігати та робити висновки, уміння працювати в парі; виховувати культуру харчування, бажання піклуватися про своє здоров’я.

Обладнання: презентація, відеоматеріали, картки з завданням, сигнальні картки, чарівний мішечок, кольорові олівці, мікрофон, продукти харчування

Хід виховної години

І. Вступна частина



Всі мерщій сідаймо, діти!
Домовляймось не шуміти.
На занятті не дрімати,
Руку вчасно підіймати.
- Мотивація до діяльності
- Любі діти, закрийте оченята. А тепер відкрийте і погляньте, хто прийшов до нас у гості?
- Їжачок-хитрячок 
із голок і шпичок
пошив собі піджачок.
І у тому піджачку
він гуляє по садку,
натикає на голки
груші, яблука, сливки,
і до себе на обід
він скликає увесь рід.
- А куди скликає їжачок своїх рідних?
- Так, на обід.

-Постановка теми заходу

- Як ви думаєте, про що піде мова на занятті?
- Про харчування та як воно впливає на наше здоров’я.
- Давайте уточнимо тему. Прочитаємо на екрані 

ІІ. Основна частина

Бесіда


1.Діти, ви любите смачно поїсти? (Відповіді учнів.)

Яка страва у вашій родині найулюбленіша? (Відповіді учнів.)

Хто її готує? (Відповіді учнів.)

Я помітила, що ви називаєте різноманітну їжу. Це дуже добре. А скільки разів на день ви їсте? (Відповіді учнів.)

Чи може людина жити без їжі?

2. Наукові цікавинки

- Чи знаєте ви, скільки часу без їжі витримують тварини?
( Демонстрація слайдів).

Гадюка може прожити без їжі 20 днів.
Крокодил - 100 днів.
Жаба - 1 рік.
Черепаха - 1,5 року.

Людина без їжі жити не може. Якщо людина не їсть 2-3 дні, вона стає блідою, слабшає, їй важко працювати. Ще через декілька днів голодування людина майже зовсім втрачає сили, ледве рухається. А від більш тривалого голодування може померти.

Проблемне питання.

-Як ви вважаєте, для чого людина щодня вживає їжу?

Харчування - необхідна умова нашого життя. Людина не може жити без їжі, бо з їжею ми отримуємо речовини для нормального росту і розвитку.

З продуктами харчування ми отримуємо необхідну енергію. Вам, діти, їжа потрібна, щоб рухатись, працювати, а особливо, щоб вирости міцними та здоровими.

- Назвіть, які продукти ви вживаєте найчастіше?
- Чи корисно харчуватися тільки одним із цих продуктів?
- Ні. Для того, щоб бути здоровими , важливо вживати різноманітну їжу.
- А які ви знаєте корисні продукти?

Харчування повинно бути повноцінним.

А що таке повноцінне харчування? Давайте подивимося на екран
(Презентація)

А які ви знаєте шкідливі продукти?

10 найшкідливіших продуктів харчування.
Ці продукти не можна вживати, бо вони дуже погано впливають на наше здоров’я. Їх виготовляють з додаванням шкідливих речовин.

А зараз ми з вами трішки розімнемось, і зробимо фізкультхвилику.

Фізкультхвилинка

Після цікавого відпочинку на нас чекає ще цікавіша робота

1 .Гра «Вгадай, що це»
І завдання. Вгадати на дотик.
Яблуко, апельсин, банан

ІІ завдання. Вгадати за запахом.
Мандарин, хліб, огірок

ІІІ завдання. Вгадати за смаком.
Мед, лимон, яблуко

2.Гра «Відгадай загадку»

Правила гри: ви слухаєте загадку, відгадка її- або назва продукту, або страва ,хто знає відповідь піднімаємо руку.

Відео

3. Робота в парах.



Кожна пара отримує картку, на якій зображено як корисні, так і шкідливі продукти. Ваша задача квадратик біля корисного продукту розфарбувати зеленим кольором, а квадратик біля шкідливого продукту - розфарбувати червоним кольором.

Але спочатку давайте назвемо продукти. (Працюють у картках)
І так, хто готовий відповідати.
Які продукти корисні? (Пшоно, фрукти, горіхи, молоко, мед, йогурт)
А які шкідливі? (Кола, морозиво, чіпси, сіль)
— Отже, що краще для здоров'я: з'їсти морозиво й чіпси, чи йогурт та фрукти? Чому? (Бо вони багаті на вітаміни.)

- Діти, а які існують правила харчування ?
Давайте складемо пам’ятку
Презентація

Мити руки перед їжею
Ретельно пережовувати їжу
Не поспішати
Не розмовляти під час їжі
Не переїдати
Їсти 4-5 разів на день в один і той же час.

А хто знає, в який час треба їсти? Чи існує режим харчування?

Презентація

РЕЗЕРВ - намалювати свій улюблений продукт.


ІІІ. Заключна частина

Підведення підсумків
А тепер перевіримо, як ви засвоїли матеріал заняття.

Я буду читати речення, і якщо ви згодні з ним, то ви піднімаєте сигнальну картку зеленого кольору , а якщо ні-то червоного кольору.

1. Пішов до школи, не поснідавши;
2.Абрикоси помив, потім з’їв;
3.Купив яблука й зібрався їх їсти, не помивши;
4.Замість обіду з’їв бутерброд і запив газованою водою;
5.На обід їв борщ, рибу з гарніром, компот;
6.На вечерю вирішив з’їсти кілька бутербродів і булочку;

Гра «Мікрофон»

- Чи сподобалась вам наша година спілкування? Чим саме?
- Яка тема нашої години спілкування?
- Назвіть корисні продукти. Назвіть шкідливі продукти.
- Які правила харчування ви запам’ятали?
- Розкажіть, що нового ви дізналися та запам’ятали?
- Про що розкажете вдома, бабусі, дідусю, мамі, татові, друзям?

Всі сьогодні гарно попрацювали, розумнички. Нам їжачок приніс корзинку з корисними яблуками, які ми покуштуємо після обіду.

Я бажаю вам бути здоровими, правильно харчуватися. Бережіть здоров’я, бо це - наш найбільший скарб!

Немає коментарів:

Дописати коментар