Та земля мила, де мати народила

Година спілкування
«Та земля мила, де мати народила»
Мета: сформувати уявлення першокласників про рідний край – Україну, формувати поняття «Батьківщина», розширити представлення про державні символи, Україну в художній літературі, збагачувати словниковий запас, зв’язне мовлення, розвивати пам'ять, увагу, мислення, вміння спостерігати, робити висновки, виховувати любов і повагу до рідного краю, до Батьківщини.
Обладнання: малюнки, зображення держаних символів України, аркуші.

Хід виховної години
І.Вступна частина
І.Мотивація до діяльності
- Послухайте вірш М.Сингаївського. Про що він?
Батьківщино, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна ,
Ти навік у нас одна.
Ти, як мати найрідніша,
Ти з дитинства наймиліша,
Ти і взимку найтепліша – 
Наша отча сторона.
- Про що цей вірш? (Про рідну землю, про Батьківщину).
-А чи знаєте ви, як називається наша рідна країна? Послухайте та відгадайте  
загадку.      
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься … (Україна).
- То, як ви гадаєте, про що піде мова сьогодні на нашому занятті?
2. Постановка мети заходу. (Оголошують діти)
- Любі діти, сьогодні наша година «Та земля мила, де мати народила» присвячена рідному краю – Україні.
3.Постановка проблеми.
- Як ви думаєте, чому захід має таку назву? (Відповіді дітей).
ІІ.Основна частина.
- Ми здійснимо мандрівку по нашій Батьківщині сторінками усного журналу:
1 сторінка – «Україна – ненька». 
-Що ви знаєте про Україну?
-Україна – це наша ненька,батьківська земля, наш рідний край,де ми народилися і живемо ( показ ілюстрацій України, української хати, річки Дніпро).
-Україна – це зелена трава у дворі твого дому,тихі води річок і озер,безкраї поля,квітучі сади,ясні зорі,великі міста і тихі села.
-А зараз ми пограємо у гру «Слово-магніт».
Ви будете мені казати слова, які спадають вам на думку,коли ви промовляєте слово Україна. (Діти говорять слова- асоціації,а вихователь записує слова на аркушах і прикріплює записи на дошці).
2 сторінка – «Поетична».
-Послухайте вірші про Україну та розкажіть, які картини ви уявляєте, можете намалювати?
Виступи учнів. 
1 учень: 
Моя Україна-
Широкі простори,
Поля і левади,
Долини і гори.
2 учень:
Є багато країн на землі,
Є в них озера,річки і долини,
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди Батьківщина.
3 учень:
Україно моя мила,
Ти моя рідненька,
Я тебе так щиро люблю,
Хоч я ще маленька.
-Перевірка сприйняття.
-Розкажіть, що ви уявили? 
-А чи доводилося вам з батьками мандрувати просторами нашого краю? Де ви бували?  ( показ ілюстрацій Чорного та Азовського моря, гір Карпати, простори Полісся).
3 сторінка – «Державні символи України».
- Які ви знаєте державні знаки (символи) України? (Відповіді дітей). Державними символами України є Державний Прапор, Герб і Гімн.                                                                
- Крім державних символів є народні символи України. Які ви знаєте народні символи? (Відповіді дітей).
- А хто знає, який герб в України? (Тризуб).
- Правильно, тризуб. Нашому гербу більше тисячі років. Тризуб означає триєдність життя – батько, мати, дитя, які символізують силу, мудрість і любов. Тризуб ще відображає і єднання трьох стихій – землі, води, повітря, без яких неможливе життя. Якщо придивитися уважно до герба, то можна ще й скласти слово з його частин – воля. Адже до волі завжди прагнув український народ.
(Вихователь читає вірш)
Наш герб – тризуб,
Це воля,слава й сила.
Наш герб – тризуб,
Недоля нас косила,
Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню
Несемо ми людям.
- А тепер поговоримо про прапор України.
- Які кольори має наш прапор? (синій і жовтий).А як ви думаєте, чому саме такі кольори на прапорі України?
-Синій колір – це колір ясного,чистого, мирного неба.
Жовтий колір – колір пшеничної ниви,колір зерна,хліба.
Тому народ України й вибрав поєднання цих кольорів для свого національного прапору.
Прапор – це державний символ.
 (Вихователь читає вірш)
        Він є в кожної держави,
        Це для всіх – ознака сили,
        Це для всіх – ознака слави.
        Синьо – жовтий прапор маєм:
         Синє – небо,жовте – жито,
         Прапор свій оберігаєм, -
        Він – святиня,знають діти.
- Ще одним з наших державних символів є Гімн.
- А хто знає назву Гімну України? («Ще не вмерла України»).
Коли виконується гімн нашої країни,то треба підвестися і слухати стоячи (Учні слухають стоячи гімн).
А ще наша держава, як і всі держави світу,має свою столицю.
- Хто з вас скаже,як називається столиця нашої держави? (Київ).
- На берегах якої річки стоїть місто Київ? (Дніпро).
- А як ви думаєте, чому Україна, Київ, Дніпро так близькі нам? (Відповіді учнів).
4 сторінка – «На сторінках художніх творів».
- Багато письменників та поетів присвятили свої твори нашій Батьківщині - Україні. Наприклад, як  В.Сухомлинський - оповідання «Без Батьківщини життя – не життя».
- Послухайте його та дайте відповідь: чому воно так називається? 
Журавлик народився на березі великого озера. Підріс,полюбив рідну землю. Але наближалася зима. Журавлик пристав до зграї інших журавлів і полетів далеко на південь. Там вічне літо, теплі води, яскраве сонце. У лісах зелені, сині, голубі папуги співають.
А наш Журавлик прилетів, роздивився навколо і засумував. Ніщо його не радує – ні пташині пісні, ні привітне сонце.
Ось одного разу прилетів до Журавлика Голубий Папуга і запитав:
- Чого сумуєш? Чом гнізда не мостиш, немовлят не виводиш?
Мовчить Журавлик, нічого не відповідає, тільки на північ поглядає.
Раптом насторожився, прислухаючись до чогось. Здалеку долинув журавлиний клич:
- Час в дорогу!
Змахнув Журавлик крилами.
-  Куди ж ти полетиш?- здивувався Папуга. - Адже там холодно. Поживеш кілька місяців та й знову до нас повернешся. І що там гарного на твоїй холодній півночі?
- А хороше те, що я там народився,- відповів Журавлик. - Там моя батьківщина. А без батьківщини життя  - не життя.
Сказав це Журавлик і полетів доганяти своїх товаришів.
Бесіда за оповіданням
1.Як ви думаєте, чому це оповідання так називається?
2.Чому Журавлик не захотів лишатися в теплих краях?
3.Що для нього значить батьківщина?
Наступна 5 сторінка – «Творча».
- А як же уявляє Батьківщину – Україну кожен із вас? Ви малювали те, що всім  найдорожче, найрідніше, свій улюблений куточок.
(Презентація малюнків учнями)
6 сторінка – «Інтелектуальна» ( Робота в групах)
- Зібрати прислів’я з розсипаних слів та пояснити їх значення.
Без верби і калини нема України.
Кожному мила рідна сторона.
Людина без Вітчизни,як соловей без пісні.
ІІІ.  Підведення підсумків. Рефлексія.
- Чи сподобалась вам наша година спілкування? Чим саме?
 - Яка тема нашої години спілкування?
- Про що б вам хотілось запитати своїх однокласників?
- Розкажіть, що нового ви дізналися та запам’ятали? Про що розкажете вдома, бабусі, дідусю, мамі, татові, друзям? 
- Та чому ж так говорять в народі  «Та земля мила, де мати народила»?



Немає коментарів:

Дописати коментар